Bli med i Space NTNU!

Er du interessert i romfart? Ønsker du å bidra til at flere studenter engasjerer seg i romteknologiske prosjekter? Ønsker du å knytte kontakter, jobbe tett opp mot markedets største aktører samt bringe romindustrien og studenter tettere sammen? Space NTNU tar opp studenter for våren 2023!

Space NTNU jobber tett med de romrelaterte studentorganisasjonene, startupene og forskningsprosjektene ved NTNU for å utvide rommiljøet og motivere flere studenter inn i romsektoren.  Space NTNU jobber med å skape plattformer, arrangementer og aktiviteter der studenter kan møtes, sosialisere, knytte nettverk med romrelaterte organisasjoner og industri, og lære om mulighetene i romsektoren. Space NTNU jobber også med å representere rommiljøet ved NTNU eksternt, og med å knytte et tettere bånd internt mellom de romrelaterte prosjektene ved NTNU. Organisasjonene har i tillegg et av Norges mest populære podcaster innen romfart, Spacepodden. I tillegg fortsetter vi med nyheter, kalt Space News, som oppsummerer de viktigste begivenhetene i romfartsmiljøet!

Søknadsfristen er 20. januar kl 23:59!

Som Økonomiansvarlig i Space NTNU har du ansvaret for å styre de økonomiske ressursene og regnskapet. Økonomiansvarlig jobber tett med styret for å sørge for å utarbeide årlige budsjetter, og gjennomføre organisasjonens aktiviteter i henhold til de økonomiske rammene.  Økonomiansvarlig jobber også med kontrakter med eksterne partnere, samt oppfølging av inntekter og utgifter for organisasjonen. Du vil få grundig opplæring og vi krever derfor ingen økonomiske forkunnskaper.

Typiske arbeidsoppgaver: 

  • Ansvarlig for å utarbeide årlig budsjett og regnskap
  • Ansvarlig for å holde kontroll over organisasjonens inn- og utbetalinger og påse at aktiviteter i Space NTNU er innenfor vedtatt budsjett
  • Holde resten av styret oppdatert på organisasjonens økonomiske situasjon, og rådføre om korrekte økonomiske beslutninger
  • Utvikle økonomiske systemer og rutiner internt i Space NTNU

Som medlem i eventgruppa jobber du med å planlegge, koordinere og gjennomføre Space NTNUs arrangement fra start til slutt. Du vil være medansvarlig for våre arrangement og må ha god dialog med alle involverte. I tillegg har eventteamet ansvar for store og små sosiale arrangement innad i Space NTNU. I denne stillingen får du utfolde deg kreativt i samarbeid med andre og bane vei for et voksende romfartsmiljø på NTNU.

Typiske arbeidsoppgaver:

  • Bidra i planlegging og strategi for arrangementplan hvert semester
  • Delta på planleggingsmøter med eksterne og interne samarbeidspartnere for arrangement
  • Bidra til koordinering av partnere, foredragsholdere, logistikk, teknikk og deltakere/publikum ved gjennomføring av arrangement
  • Bidra til kommunikasjonsflyt med deltakere, partnere og publikum før og etter arrangement
  • Jobbe med markedsføringsgruppen rundt promotering og markedsføring av arrangement

Har du den digitale kunnskapen som kreves for å videreutvikle vår merkevare eller ønsker du å lære det?

Som en del av vår markedsføringsavdeling innen kommunikasjon og sosiale medier vil du jobbe med å forbedre våre digitale plattformer og skape gode markedsføringskampanjer. Du vil være med på å utvikle digitale strategier, løsninger, innhold til sosiale medier og kampanjer. Space NTNU har som mål å vokse større og å bli mer kjent blant studenter og rominteresserte. Gjennom stillingen vil du jobbe i få god kontakt med eksterne og interne partnere i rommiljøet, og får arbeide med å kommunisere arbeidet til Space NTNU utad! 

Det er ingen krav om tidligere erfaring da du hos oss vil få den opplæring du trenger. I tillegg vil du jobbe i team med flere andre og få tildelt en mentor som følger deg opp og hjelper.  

Typiske arbeidsoppgaver:

  • Varierte arbeidsoppgaver innenfor formidling og kommunikasjon utad
  • Markedsføring på sosiale medier og gjennomføring av kampanjer
  • Bruke profesjonelle verktøy for annonsering slik som Facebook Business
  • Utforming av nyhetsbrev, blogginnlegg, pressesaker ++
  • Innholdsutvikling på sosiale medier
  • Promotere vår podcast Spacepodden via kanaler som Spotify og YouTube.

I internarrangement jobber du med å planlegge og gjennomføre interne arrangement for våre frivillige og medlemsorganisasjonene. Du vil samarbeide tett med resten av eventteamet for gjennomføring og koordinering av interne arrangementer. Disse arrangementene kan bestå av quizkvelder, julebord, nyttårsball, og alt av store og små sosiale arrangement for romfartsmiljøet på NTNU. I denne stillingen får du utfolde deg kreativt i samarbeid med andre og bane vei for et voksende romfartsmiljø på NTNU.

Typiske arbeidsoppgaver:

  • Bidra i planlegging og strategi for arrangementplan hvert semester
  • Delta på planleggingsmøter med eksterne og interne samarbeidspartnere for arrangement
  • Bidra til koordinering og gjennomføring av alle interne arrangementer

Som webutvikler vil være med å videreutvikle, utbedre og drifte Space NTNUs nettside. I tillegg til å jobbe tett med resten av markedsføringsgruppen vil webutvikleren jobbe i team med sin webansvarlig og være med som en viktig del av Space NTNU. Webutvikler er en rolle som både tilbyr tekniske oppgaver så vel som ansvar for de digitale løsningene til Space NTNU. Stillingen setter fokus på kreativitet, initiativ og noe selvstendighet. 

I denne stillingen jobber du i team med flere andre og får tildelt en mentor som følger deg opp og hjelper der du måtte trenge det. 

Typiske arbeidsoppgaver:

  • Videreutvikle nettsiden gjennom nye funksjoner og oppdatering av nåværende funksjonalitet
  • Være med å lage en fullt fungerende nettbutikk
  • Kontakt med eksterne bedrifter, partnere og medlemsorganisasjoner
  • Utbedre feil, mangler eller uregelmessigheter som kan oppstå
  • Jobbe tett med styret og resten av markedsføringsgruppen rundt digitale løsninger

Er du kreativ og har en interesse for å utvikle grafisk profil og design? Da ønsker vi deg som grafisk designer til Space NTNU! Her vil du få mulighet til å utvikle Space NTNUs ansikt utad, gjennom nettsiden, plakater/flyers, merch/klær, annonser og mye annet! Du vil få en unik mulighet til å jobbe med den visuelle kommunikasjonen til Space NTNU gjennom tekst og bilder både fysisk og digitalt. 

Det er ingen krav om tidligere erfaring da du hos oss vil få den opplæring du trenger. I tillegg vil du jobbe i team med flere andre og få tildelt en mentor som følger deg opp og hjelper. 

Typiske arbeidsoppgaver:

  • Utvikle promoteringsmateriell og markedsføring
  • Utvikle Space NTNUs grafiske profil
  • Jobbe med webansvarlig og kommunikasjon- og SoMe-ansvarlig rundt en helhetlig grafisk profil på nettsiden, digitale platformer og fysisk på campus
  • Samarbeide tett med eventgruppa og resten av markedsføringsgruppa rundt promotering og markedsføring i forbindelse med Space NTNUs aktiviteter og arrangement
  • Videreutvikle design på teamklær og merch til Space NTNU
  • Jobbe med å designe klær og merch som skal plasseres i vår nettbutikk

Etter lanseringen av podcasten Spacepodden og etterhvert Space News har Space NTNU fått et økt behov for teknikere som kan jobbe med live-opptak av både film og lyd i studio, redigering og lyddesign (mixing og mastering). Her vil du få mulighet til å få bruke vårt profesjonelle utstyr og studio, og samtidig få all opplæring som trengs, så her er det kun engasjement og motivasjon som trengs. Alle våre episoder legges ut på Spotify, Apple Podcasts, Google Podcast og alle andre RSS-støttende platformer. Det legges også ut videoklipp fra episodene på sosiale medier og vil på sikt også komme ut som en YouTube kanal. 

Typiske gjester i Spacepodden er politikere, kjendiser, bedriftsledere, studenter og mange flere. Så her vil du få mulighet til å møte og jobbe med mange spennende personer fra det norske rommiljøet. Det skal i tillegg lages en episode ombord på et faktisk seilfly og hvor kameraer fra ulike vinkler skal filme spesialepisoden. Spacepodden var nummer 151 av Top-250 podcasts i Norge i mai og har et høyt ambisjonsnivå videre. 

Det kreves ingen forkunnskaper for å bli med i vårt podcast crew, da du vil få all opplæring hos oss. I tillegg vil du også bli tildelt en mentor som følger opp og hjelper deg der du måtte trenge det. Om du derimot har erfaring innen temaet så er dette selvsagt veldig positivt.

Typiske arbeidsoppgaver:

  • Opptak av lyd og film i studio
  • Livesending av digitale events fra studio
  • Mixing og Mastering av podcast
  • Redigering av video og/eller lyd fra podcast og nyheter

Har du det som skal til for å få astronauter på besøk til NTNU?

Space NTNU søker en forretnings- og løsningsorientert person som trives med å jobbe sammen med mennesker. Som Key Account manager kommer du til å jobbe i et team som driver med nettverking og skaffer avtaler med de store aktørene i norsk og internasjonal romindustri. Space NTNU har en eksisterende portefølje av partnere som inkluderer ESA, NASA, Norsk Romsenter, Tekna Romfart, Andøya Space, Spaceport Norway samt mange flere. Vi har troen på at du kan være med å følge opp disse og utvide vårt nettverk ytterliger.

  • Nettverking og skaffe nye muligheter
  • Være ansvarlig for oppfølging og avtaler med eksisterende og potensielle partnere 
  • Samarbeide med Event og Marketing i forkant av ulike arrangement som gjennomføres av Space NTNU

Det kreves ingen forkunnskaper for å bli med som key account manager hos oss, da du vil få all opplæring hos oss. I tillegg vil du også bli tildelt en mentor som følger opp og hjelper deg. 

Vi kan tilby:

  • Fleksibel arbeidstid. Du kan koordinere oppgaver og fordele arbeidstiden tilpasset dagen din
    • (Et fast møte i uka må likevel påberegnes)
  • Fleksibilitet innen løsninger og rom for innovasjon
  • Klare og tydelige mål, litt utfordrende, men også spennende
  • Gode kontakter og synlighet hos markedets ledende aktører
  • Jobbe i et flott team, i tillegg til at mentorordning er til stede 

Som Økonomiansvarlig i Space NTNU har du ansvaret for å styre de økonomiske ressursene og regnskapet. Økonomiansvarlig jobber tett med styret for å sørge for å utarbeide årlige budsjetter, og gjennomføre organisasjonens aktiviteter i henhold til de økonomiske rammene.  Økonomiansvarlig jobber også med kontrakter med eksterne partnere, samt oppfølging av inntekter og utgifter for organisasjonen. Du vil få grundig opplæring og vi krever derfor ingen økonomiske forkunnskaper.

Typiske arbeidsoppgaver: 

  • Ansvarlig for å utarbeide årlig budsjett og regnskap
  • Ansvarlig for å holde kontroll over organisasjonens inn- og utbetalinger og påse at aktiviteter i Space NTNU er innenfor vedtatt budsjett
  • Holde resten av styret oppdatert på organisasjonens økonomiske situasjon, og rådføre om korrekte økonomiske beslutninger
  • Utvikle økonomiske systemer og rutiner internt i Space NTNU

Som medlem i eventgruppa jobber du med å planlegge, koordinere og gjennomføre Space NTNUs arrangement fra start til slutt. Du vil være medansvarlig for våre arrangement og må ha god dialog med alle involverte. I tillegg har eventteamet ansvar for store og små sosiale arrangement innad i Space NTNU. I denne stillingen får du utfolde deg kreativt i samarbeid med andre og bane vei for et voksende romfartsmiljø på NTNU.

Typiske arbeidsoppgaver:

  • Bidra i planlegging og strategi for arrangementplan hvert semester
  • Delta på planleggingsmøter med eksterne og interne samarbeidspartnere for arrangement
  • Bidra til koordinering av partnere, foredragsholdere, logistikk, teknikk og deltakere/publikum ved gjennomføring av arrangement
  • Bidra til kommunikasjonsflyt med deltakere, partnere og publikum før og etter arrangement
  • Jobbe med markedsføringsgruppen rundt promotering og markedsføring av arrangement

Har du den digitale kunnskapen som kreves for å videreutvikle vår merkevare eller ønsker du å lære det?

Som en del av vår markedsføringsavdeling innen kommunikasjon og sosiale medier vil du jobbe med å forbedre våre digitale plattformer og skape gode markedsføringskampanjer. Du vil være med på å utvikle digitale strategier, løsninger, innhold til sosiale medier og kampanjer. Space NTNU har som mål å vokse større og å bli mer kjent blant studenter og rominteresserte. Gjennom stillingen vil du jobbe i få god kontakt med eksterne og interne partnere i rommiljøet, og får arbeide med å kommunisere arbeidet til Space NTNU utad! 

Det er ingen krav om tidligere erfaring da du hos oss vil få den opplæring du trenger. I tillegg vil du jobbe i team med flere andre og få tildelt en mentor som følger deg opp og hjelper.  

Typiske arbeidsoppgaver:

  • Varierte arbeidsoppgaver innenfor formidling og kommunikasjon utad
  • Markedsføring på sosiale medier og gjennomføring av kampanjer
  • Bruke profesjonelle verktøy for annonsering slik som Facebook Business
  • Utforming av nyhetsbrev, blogginnlegg, pressesaker ++
  • Innholdsutvikling på sosiale medier
  • Promotere vår podcast Spacepodden via kanaler som Spotify og YouTube.

I internarrangement jobber du med å planlegge og gjennomføre interne arrangement for våre frivillige og medlemsorganisasjonene. Du vil samarbeide tett med resten av eventteamet for gjennomføring og koordinering av interne arrangementer. Disse arrangementene kan bestå av quizkvelder, julebord, nyttårsball, og alt av store og små sosiale arrangement for romfartsmiljøet på NTNU. I denne stillingen får du utfolde deg kreativt i samarbeid med andre og bane vei for et voksende romfartsmiljø på NTNU.

Typiske arbeidsoppgaver:

  • Bidra i planlegging og strategi for arrangementplan hvert semester
  • Delta på planleggingsmøter med eksterne og interne samarbeidspartnere for arrangement
  • Bidra til koordinering og gjennomføring av alle interne arrangementer

Som webutvikler vil være med å videreutvikle, utbedre og drifte Space NTNUs nettside. I tillegg til å jobbe tett med resten av markedsføringsgruppen vil webutvikleren jobbe i team med sin webansvarlig og være med som en viktig del av Space NTNU. Webutvikler er en rolle som både tilbyr tekniske oppgaver så vel som ansvar for de digitale løsningene til Space NTNU. Stillingen setter fokus på kreativitet, initiativ og noe selvstendighet. 

I denne stillingen jobber du i team med flere andre og får tildelt en mentor som følger deg opp og hjelper der du måtte trenge det. 

Typiske arbeidsoppgaver:

  • Videreutvikle nettsiden gjennom nye funksjoner og oppdatering av nåværende funksjonalitet
  • Være med å lage en fullt fungerende nettbutikk
  • Kontakt med eksterne bedrifter, partnere og medlemsorganisasjoner
  • Utbedre feil, mangler eller uregelmessigheter som kan oppstå
  • Jobbe tett med styret og resten av markedsføringsgruppen rundt digitale løsninger

Er du kreativ og har en interesse for å utvikle grafisk profil og design? Da ønsker vi deg som grafisk designer til Space NTNU! Her vil du få mulighet til å utvikle Space NTNUs ansikt utad, gjennom nettsiden, plakater/flyers, merch/klær, annonser og mye annet! Du vil få en unik mulighet til å jobbe med den visuelle kommunikasjonen til Space NTNU gjennom tekst og bilder både fysisk og digitalt. 

Det er ingen krav om tidligere erfaring da du hos oss vil få den opplæring du trenger. I tillegg vil du jobbe i team med flere andre og få tildelt en mentor som følger deg opp og hjelper. 

Typiske arbeidsoppgaver:

  • Utvikle promoteringsmateriell og markedsføring
  • Utvikle Space NTNUs grafiske profil
  • Jobbe med webansvarlig og kommunikasjon- og SoMe-ansvarlig rundt en helhetlig grafisk profil på nettsiden, digitale platformer og fysisk på campus
  • Samarbeide tett med eventgruppa og resten av markedsføringsgruppa rundt promotering og markedsføring i forbindelse med Space NTNUs aktiviteter og arrangement
  • Videreutvikle design på teamklær og merch til Space NTNU
  • Jobbe med å designe klær og merch som skal plasseres i vår nettbutikk

Etter lanseringen av podcasten Spacepodden og etterhvert Space News har Space NTNU fått et økt behov for teknikere som kan jobbe med live-opptak av både film og lyd i studio, redigering og lyddesign (mixing og mastering). Her vil du få mulighet til å få bruke vårt profesjonelle utstyr og studio, og samtidig få all opplæring som trengs, så her er det kun engasjement og motivasjon som trengs. Alle våre episoder legges ut på Spotify, Apple Podcasts, Google Podcast og alle andre RSS-støttende platformer. Det legges også ut videoklipp fra episodene på sosiale medier og vil på sikt også komme ut som en YouTube kanal. 

Typiske gjester i Spacepodden er politikere, kjendiser, bedriftsledere, studenter og mange flere. Så her vil du få mulighet til å møte og jobbe med mange spennende personer fra det norske rommiljøet. Det skal i tillegg lages en episode ombord på et faktisk seilfly og hvor kameraer fra ulike vinkler skal filme spesialepisoden. Spacepodden var nummer 151 av Top-250 podcasts i Norge i mai og har et høyt ambisjonsnivå videre. 

Det kreves ingen forkunnskaper for å bli med i vårt podcast crew, da du vil få all opplæring hos oss. I tillegg vil du også bli tildelt en mentor som følger opp og hjelper deg der du måtte trenge det. Om du derimot har erfaring innen temaet så er dette selvsagt veldig positivt.

Typiske arbeidsoppgaver:

  • Opptak av lyd og film i studio
  • Livesending av digitale events fra studio
  • Mixing og Mastering av podcast
  • Redigering av video og/eller lyd fra podcast og nyheter

Har du det som skal til for å få astronauter på besøk til NTNU?

Space NTNU søker en forretnings- og løsningsorientert person som trives med å jobbe sammen med mennesker. Som Key Account manager kommer du til å jobbe i et team som driver med nettverking og skaffer avtaler med de store aktørene i norsk og internasjonal romindustri. Space NTNU har en eksisterende portefølje av partnere som inkluderer ESA, NASA, Norsk Romsenter, Tekna Romfart, Andøya Space, Spaceport Norway samt mange flere. Vi har troen på at du kan være med å følge opp disse og utvide vårt nettverk ytterliger.

  • Nettverking og skaffe nye muligheter
  • Være ansvarlig for oppfølging og avtaler med eksisterende og potensielle partnere 
  • Samarbeide med Event og Marketing i forkant av ulike arrangement som gjennomføres av Space NTNU

Det kreves ingen forkunnskaper for å bli med som key account manager hos oss, da du vil få all opplæring hos oss. I tillegg vil du også bli tildelt en mentor som følger opp og hjelper deg. 

Vi kan tilby:

  • Fleksibel arbeidstid. Du kan koordinere oppgaver og fordele arbeidstiden tilpasset dagen din
    • (Et fast møte i uka må likevel påberegnes)
  • Fleksibilitet innen løsninger og rom for innovasjon
  • Klare og tydelige mål, litt utfordrende, men også spennende
  • Gode kontakter og synlighet hos markedets ledende aktører
  • Jobbe i et flott team, i tillegg til at mentorordning er til stede 

Som webansvarlig vil du være ansvarlig for videreutvikling, utbedring og drift av Space NTNUs nettside. I tillegg til å jobbe tett med markedsføringsgruppen og styret vil webansvarlig fungere som bindeledd og bedriftskontakt i samarbeid med eksterne partnere. Webansvarlig er en rolle som både tilbyr tekniske oppgaver så vel som overordnet ansvar for de digitale løsningene til Space NTNU. Stillingen setter fokus på kreativitet, initiativ og selvstendighet.

Typiske arbeidsoppgaver:

  • Videreutvikle nettsiden gjennom nye funksjoner og oppdatering av nåværende funksjonalitet
  • Kontakt med eksterne bedrifter, partnere og medlemsorganisasjoner
  • Utbedre feil, mangler eller uregelmessigheter som kan oppstå
  • Jobbe tett med styret og markedsføringsgruppen rundt digitale løsninger

Som eventansvarlig er du ansvarlig for alle de fysiske og digitale arrangementer i regi av, eller i samarbeid med, Space NTNU. Eventansvarlig jobber sammen med resten av styret for å sette opp arrangementplaner for hvert semester, koordinerer og gjennomfører arrangementer sammen med sitt eventteam.

Typiske arbeidsoppgaver:

  • Sette opp planer og strategier for arrangement i hvert semester
  • Organisere og delta på planleggingsmøter med eksterne og interne partnere for samarbeidsarrangement
  • Lede planlegging og organisering av arrangementer, moderere program og sørge for god gjennomføring av arrangement
  • Koordinere partnere, foredragsholdere og gjester fra rommiljøet
  • Kommunisere med publikum/deltakere før og etter arrangementer, få tilbakemeldinger og forbedre fremtidige arrangementer

Åpen søknad!